انواع پارچه‌های استفاده شده در لباس کار

تولیدی لباس کار کارجامه، بزرکترین تولیدی لباس کار لباس کار در تهران، اقدام به فروش عمده لباس کار با قیمت تولیدی و درب کارخانه کرده است، برای اطلاع از قیمت های فروش عمده لباسکار می توانید با شماره تلفن های : تماس حاصل نمایید. تلفن : 02166409519 و 02166463152

انواع پارچه‌های استفاده شده در لباس کار

آبا تا به حال به شک افتاده‌اید که چه لباس کاری را انتخاب کنید؟ شاید دلیلش این است که به خوبی نمی‌دانستید که تفاوت رنگ‌بندی آن‌ها چیست؟ نگران نباشید، این برای همه ما اتفاق افتده است. طبیعی است که رایج‌ترین مواد لباس مانند پنبه یا پشم شما را گیج نمی‌کند، اما شاید با خواندن این مطلب این اتفاق برای شما بیفتد. بنابراین، برای اینکه بدانید چگونه هر یک از آن‌ها را متمایز کنید و بدانید کدام یک برای شما مناسب است، به خواندن ادامه دهید.

انواع مواد برای ساخت لباس

انواع پارچه‌ها و مواد برای ساخت لباس‌های کار که بیش‌تر استفاده می‌شود : مواد گیاهیمواد مصنوعی، مصنوعی با منشا حیوانی… به همین دلیل، وقتی به سراغ انتخاب لباس می‌رویم، اغلب شک می‌کنیم که آیا مواد ساخته شده برای کارهایی که قرار است ما بعد از پوشیدن لباس انجام دهیم مناسب‌ترین هستند یا خیر؟
آیا می‌دانید چه نوع پارچه‌هایی را در لباس کارهای شما استفاده کرده‌اند که مناسب کار شما هست یا خیر؟
این یک سوال اساسی است که باید قبل از انتخاب یک لباس کار مناسب برای شغل خود پیدا کنید که در ادامه تا حدودی شما را با پارچه‌هایی که معمولا در ساخت لباس کارها از آن استفاده می‌شود آشنا می‌کنیم . با ما همراه باشید:

پنبه

اولین نوع ماده برای ساخت لباس کار که قصد داریم در مورد آن بحث کنیم، پنبه است؛ پارچه اصلی بسیاری از لباس‌های کار که به یک سبک کلاسیک تبدیل شده است و با روکش‌هایی از جنس (مخمل، جین، موسلین و… ) در انواع لباس‌های کار یافت می‌شود.
علاوه بر این یک یاز بارزترین خواص پنبه آن است که حساسیت ایجاد نمی‌کند و برای همه مناسب است.

پلی استر

دومین مورد، پلی‌استر می‌یاشد. پلی‌استر برجستهخ‌ترین پارچه قرن بیستم است؛ زیرا خواص متعدد آن باعث متمایز شدن آن بین سایر مواد استفاده شده در پارچه‌هایی است که با آن‌ها لباس کار تولید می‌کنند.
یک از بارزترین خواص پلی‌استر: این پارچه به‌راحتی شسته می‌شود و نیازی به اتوندارد، علاوه بر این چروک نمی‌شود. اما به عنوان یک نکته منفی می‌تئان گفت: محصولی است که از نفت گرفته شده و بنابراین یک محصول طبیعی بی‌ضرر مثل پنبه نیست!
کتانی
در میان پارچه‌های موجود تشکیل دهنده لباس کار، پارچه کتانی؛ یک پارچه گیاهی است. که مواد تشکیل دهنده پارچه لباس کار به‌طور خاص، برای تولید پارچه رشد می‌کنند. پارچه کتا؛ پارچه‌ای بسیار سبک است که معمولا در لباس‌های کار تابستانی استفاده می‌شود. تنها نقطه ضعف آن این است که لباس‌های ساخنه شده و تولید شده از پارچه کتان، به راحتی چروک می‌شوند.

پشم

از سوی دیگر، یک از مواد‌های عالی که می‌توان در تولید پارچه لباس کارهای مرغوب استفاده کرد، پشم می‌باشد. پشم شاید یکی از اولین موادی باشد که در تاریخ برای ساخت و تهیه یک لباس از آن استفاده شده است.
وقتی در مورد پشم صحبت می‌کنیم، معمولا به “مویی ” فکر می‌کنیم که بدن گوسفند را می‌پوشاند، با این حال، پشم لاما یا آلپاکا نیز در میانحیوانات دیگر وجود دارد.
برخی از ویژگی‌های اصلیو غیر قابل انکار پشم، گرم بودن آن است. پشم عایق بسیار خوبی برای حرارت و گرما می‌باشد و علاوه بر آن ماده‌ایست که آب را دفع می‌کند.
به‌طور خلاصه پشم، ماده‌ای برای ساخت و تولید لباس استکه تقریبا از ابتدا مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

ابریشم

ابریشم پارچه‌ای است که برای قرن‌های متمادی، توسط طبقات بالای جامعه از آن برای ساخت لباس استفاده می‌شده و آن را به نماد تمایز و قدرت تبدیل می‌کند.
این گیاه بومی جین است و توسط کرم ابریشم معروف تولید می‌شودکه با خوردن برگ توت، ابریشم مایع تولید می‌کند که به رشته‌هایی تبدیل می‌شود و پیله آن را تشکیل می‌دهد.
این پارچه با نرمی بالا و درخشندگی شدید مشخص می‌شود که به راحتی رنگ می‌شود. علاوه برداین، برای آب و هوای گرم، بسیار راحت است و در مناطق سرد نیز گرما را فراهم می‌کند.
در مورد لباس کار، از جنس پارچه ابریشم؛ معمولا برای پیراهن یا بولیز برای بخش خدمات یا صنعت مهمان‌داری استفاده می‌شود.

نایلون

نایلون یکی دیگر از الیاف مصنوعی است که از پلیمر به وجود می‌آید. استفاده از آن در قرن بیستم آغاز شد و در حال حاضر، نه تنها برای تولید پوشاک برای صنعت مد استفاده می‌شود، بلکه در صنعت تجهیزات حفاظتی نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال به چند دستکش ایمنی فکر کنید.

لیکرا

یک الیاف مصنوعی که به نام الاستین نیز شناخته می‌شود، معمولا با سایر پارچه ها ترکیب می‌شود . الاستین یا لیکرا معمولا به صورت جداگانه استفاده نمی‌شود، اما با پارچه‌های دیگر ترکیب می‌شود تا خاصیت ارتجاعی به آن‌ها بدهد که خودشان این خاصیت را دارا نیستند. با ارزشترین ویژگی آن این است که راحتی باور نکردنی را برای هر لباس کاری، فراهم می‌کنند، زیرا می‌توان آن را تا 7 بار کشید بدون اینکه اندازه خود را در حالت استراحت از دست بدهد

About karjame

Check Also

آشنایی با لباس کار تبلیغاتی و تیشرت تبلیغاتی

تولیدی لباس کار کارجامه، بزرکترین تولیدی لباس کار لباس کار در تهران، اقدام به فروش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *